dinsdag 15 april 2008

Ervaringen met ding 1,2 en 3


Mijn eerste ervaringen zijn positief. Met handleidingen doorlezen heb ik altijd wat moeite: ik begin meestal gewoon en zie wel waar het schip strandt, zo ook nu. Later heb ik e.e.a. doorgenomen.
Een g-mail account is snel gemaakt en daarna een weblog starten.
Dat viel me reuze mee en vooral met de diverse "add in" mogelijkheden aan het spelen geweest (leuk!). Foto's plaatsen en verwijderen, een diavoorstelling enzovoort.
Kortom leuk en leerzaam. Wat je er voor een bibliotheek mee zou kunnen is nog even de vraag.
Eigenlijk vraag ik me wel af wat het verschil is tussen een blog en een website (de centrale rol van berichten en reacties in het geheel misschien??).

Omdat Han een linkje wil zien in dit stukje: filmpje van mijn kerkuilen in het broedblok. (En als toegift ook een plaatje, voordat ie daarover begint.)


2 opmerkingen:

han voogsgeerd zei

ik zie nog steeds geen hyperlink, ja ja staat niet in de handleiding, ik ken je reactie. maar heb je al de help functie gebruikt?
de diavoorstelling geeft bij mij een fout, maar dat ligt natuurlijk aan de firefox of k-meleon browser.

ik ben het volledig eens met je opmerking over het verschil tussen een website en een blog. ik denk dat een blog een "gemankeerde" website is.

moet nu stoppen, op tv oost is de nieuwste aanwinst van Twente te bewonderen en dat wil ik natuurlijk niet missen.

Jouke zei

Han,

Gewoon normale browser gebruiken scheelt veel ongerief.
Ik heb een linkje verwerkt onderaan het bericht.
Staat ook ergens in de veelgeroemde handleiding hoe zo'n linkje te openen in een nieuw venster toevallig? Want nu ga je meteen "de deur uit"".

Jouke