dinsdag 6 januari 2009

Twitter (3) - Twitter gekraakt!



Dit las ik zojuist op een ander blog:

"Twitter wordt geplaagd door een cyberaanval. De microbloggingsite waarschuwt voor valse direct messages die afkomstig lijken te zijn van Twitter-contacten. In de directe berichten wordt Twitteraars gevraagd om in te loggen. Tijdens het inloggen wordt het wachtwoord gestolen. Cybervandalen slaagden er de afgelopen dagen in om talloze Twitter-accounts, waaronder die van Barack Obama, Britney Spears, Rick Sanchez van CNN, Facebook en Fox News, te kraken."

Lees het volledige bericht bij Marie-Jose Klaver

16 opmerkingen:

blondie zei

Wauw, dat klinkt niet best. Pas maar op Jouke, voor je het weet ligt je hele hebben en houden op straat. Word je ook niet vrolijk van, van zulke berichten.

Jouke zei

Ik pas op hoor !
En toch gaan we als bibliotheek ook "tweeten", op Twitter dus.
Schrijf ik nog wel een berichtje over.

blondie zei

'k Ben benieuwd, want eerlijk gezegd snap ik er nog niet veel van, hoewel ik er al wel het één en ander over heb gelezen. Ik heb al wel begrepen dat je op een gegeven moment niet meer overal op kunt reageren, omdat je daar simpelweg de tijd niet voor hebt.

Jouke zei

Kijk even op onze proefpagina niet officieel!

Daar zou dan zoiets moeten komen (de bovenste) maar dan met bibliotheeknieuws. Hiernaar wordt verwezen via onze homepage straks.
In deze gadget komen dan berichten van de bieb, het "snelle nieuws" etc.
De bedoeling is dan dat mensen dat gaan volgen via Twitter.
Ze moeten zich dan natuurlijk wel aanmelden bij Twitter, maar hoeven niks te posten maar kunnen kiezen voor het alleen volgen van de bibliotheek-berichten.
Is het zo een beetje duidelijk?
Anders gewoon een keer bij ons binnenlopen.

catwoman zei

Wel weer bij de tijd Jouke!! Het wordt nog wel wat met onze bieb...Misschien domme vraag, ik heb me totaal nog niet verdiept in het "getwitter", maar wat heeft men er aan als je Twitter gekraakt wordt? Het zijn toch maar berichtjes?

Jouke zei

Het zijn maar berichtjes, maar ik zou het toch niet fijn vinden als iemand onder mijn naam allerlei vuiligheid etc. zou gaan "rond tweeten".
Bovendien gok ik zo maar dat ze met de twitter inloggegevens ook gaan proberen om andere accounts van je te kraken.
denk ik hoor.

catwoman zei

Ja, dat zou kunnen inderdaad, zal me er toch een dezer dagen eens wat meer in gaan verdiepen.
Heb je lekker gegeten gisteren? Ik wel, vooral de vis. Voor een goede zoute haring mag je mij 's nachts altijd wakker maken...ZALIG!!!

Jouke zei

Ik heb lekker gegeten en gedronken en was onwaarschijnlijk vroeg thuis.
Om 22.00 had ik de honden al uitgelaten. Nooit eerder vertoond!
Zou je me mbt twitter een lol willen doen?
Naar de pagina gaan en dan klikken op Follow bovenin rechts.
Dan moet je je aanmelden (bij Twitter), zou ik gewoon je naam en wachtwoord van 23 dingen gebruiken maar dat moet je natuurlijk zelf weten.
Ben ik even benieuwd of je dan automatisch al biebenschede volgt als je dat hebt gedaan. Anders moet je in Twitter zoeken naar biebenschede.
Hoeft allemaal niet hoor, maar omdat je nogal fanatiek bent in al die dingen vraag ik het maar.

Soms is Twitter overbelast en dan zie je op de pagina alleen een zwart ding trouwens.

En mooi dat het met de kat weer goed gaat!!

goed weekend alvast (ik ben morgen vrij, groeten Jouke

catwoman zei

Bofkont!! (wat dat vrij zijn betreft hè....) Ik moet morgen nog een paar uurtjes werken. Ik zal het proberen op Twitter. Zometeen nog, en anders morgen even. En ben benieuwd. Kan zijn dat Hans nog even reageert op dat Twitter-gebeuren, hij wil graag e.e.a. erover weten. Maar dan zie je het wel. Fijn weekend Jouke, maar we bloggen, Hyven, reageren, mailen nog wel...binnenkort misschien ook nog tweeten (of heet dat niet zo?)

catwoman zei

Meteen maar even geprobeerd, en misschien ligt het aan mij, ik krijg steeds de melding: "could not authenticate you" ??????
Maar je hebt me nu toch wel nieuwsgierig gemaakt, en ik ga z.s.m. verder verdiepen in het getwitter en getweet.
Nou, ik hoor nog wel.
Bye bye

Jouke zei

Ik denk dat je heb geprobeerd in te loggen? Maar je moet je eerst aanmelden (sign in of join)bij Twitter, dus een account aanmaken, daarna kun je inloggen.
Kan het zoiets geweest zijn?

catwoman zei

Zou best kunnen.....was al een beetje laat. Ik probeer het vandaag nog wel even.

catwoman zei

Is gelukt Jouke met Twitteren. Ik volg nu de biebTwitter. Snap er nog niet zoveel van, maar ga wel verder kijken in het weekend. Ik heb jou en Ed ook gevonden.
Fijn en mooi winterweekend gewenst! Het is hier wel zo prachtig! Veel ijsvogels gezien de afgelopen dagen aan de Dinkel, want ze zijn wat minder schuw omdat ze hun energie bewaren om te vissen i.p.v. weg te vliegen. Voor die beestjes een wat mindere tijd.

Jouke zei

Mooi dat het gelukt is!
Helaas hier geen ijsvogels gezien, maar ook prachtig. Toen ik rond half twaalf met de honden liep was het helemaal schitterend: blauwe lucht, volop zon en dan die witte bomen etc.
Echt genieten.
Ook een heel fijn weekend gewenst!

blondie zei

Nou, ik ben nu dus ook wel heel nieuwsgierig geworden, dus.......

Jouke zei

@blondie ik heb het gezien en ook gekrabbeld nav je krabbel.